BSC Mesh

Bilaterale sakrospinöse Kolposuspension

Vaginales Netzverfahren mit einem einzigen Einschnitt

Indikation: Transvaginale rekonstruktive Chirurgie bei symptomatischem Beckenorganprolaps (POP) mit oder ohne Harninkontinenz, beschränkt auf

  • Zervikal-,
  • Uterus-,
  • Gewölbeprolaps
    • in komplexen Fällen,
    • als sekundäre chirurgische Behandlung oder
    • bei hohem Risiko eines POP-Rezidivs.

Behandlung des Beckenorganprolapses

Das BSC-Netzimplantat ist für die chirurgische Behandlung des weiblichen Beckenorganprolapses (POP) vorgesehen

Eigenschaften

Vorteile

Klinische Daten

[1] Data on file

[2] Weiße et al. (2021)
Bilaterale sacrospinale Zerviko-/Kolpofixation mittels BSC-Mesh im Rahmen der vaginalen Deszensuschirurgie – eine retrospektive Datenanalyse.

[3] Ollig et al. (2014)
Die Kolposuspension mit BSC direct – Minimal invasiv, maximal effektiv.

[4] Ollig et al.
Die Bilaterale Sakrospinale Kolposuspension – BSC wenig Nebenwirkungen.

[5] Castaño et al. (2015)
Colposuspensión bilateral del ligamento sacroespinoso con malla BSC asociada a colporrafia anterior para el tratamiento del prolapso anterior y apical. Nuestra experiencia.

Funktionsprinzipien des BSC-Netzes

Symmetrische, bilaterale Aufhängung

Nahtinstrument i-Stitch

Sechseckige Struktur - Das A.M.I. HexaPro Netz

[1] Brandt et al. (2019)

1-Year Outcome After Treatment of Uterovaginal Prolapse With a 6-Point Fixation Mesh.

[2] Kuszka et al. (2020)

3 Year outcome after treatment of uterovaginal prolapse with a 6-point fixation mesh.

[3] Deltetto et al. (2021)

Effectiveness and Safety of Posterior Vaginal Repair with Single-Incision, Ultralightweight, Monofilament Propylene Mesh: First Evidence from a Case Series with Short-Term Results.

[4] Mangano et al. (2021)

More than a sacrospinous ligament fixation for prosthetic treatment of utero-vaginal prolapse: a six-point fixation mesh.

[5] Deltetto et al. (2021)

Efficacy and safety of an ultralight, six-point, polypropylene vaginal mesh in the treatment of urogenital prolapse.

[6] Data on file

Das A.M.I.-Netz im Detail

Kombinierbare Produkte

A.M.I. empfiehlt die Verwendung von i-Stitch zusammen mit BSC Mesh

Platzierung von Suspensionsnähten:

Vorteile von i-Stitch:

[1] Brandt et al. (2019)
1-Year Outcome After Treatment of Uterovaginal Prolapse With a 6-Point Fixation Mesh.

[2] Deltetto et al. (2021)
Effectiveness and Safety of Posterior Vaginal Repair with Single-Incision, Ultralightweight, Monofilament Propylene Mesh: First Evidence from a Case Series with Short-Term Results.

[3] Hemptenmacher et al. (2020)
Bilateral Sacrospineous Colposuspension ( BSC ) in the Treatment of Female Genital Prolapse: Risk-Benefit Considerations and Six Months Follow-up.

[4] Haşegan et al. (2016)
Sacrospinous ligament in urogenital prolapse repair using A.M.I. I-Stitch

[5] Retzke et al. (2013)
Original article Caution ‘FDA 2011’: A modern pelvic floor mesh with a new form of cranial fixation. An observational study with 6-month follow-up on the A.M.I.® CR-Mesh and i-Stitch.

[6] Kieback (2019)
Bilateral Sacrospinous Colposuspension (BSC) for the treatment of vaginal vault prolapse – description of a novel method.

[7] Haşegan et al. (2016)
Transvaginal urogenital prolaps repair using i-Stitch.